سفر به جنگلی بی‌نظیر در تعطیلات آخر هفته | پارک بزچفت کجاست ؟

پارک جنگلی بزچفت بابلکنار یکی از جا‌های دیدنی بابل و یک منطقه گردشگری جذاب است که در شرق بابل و جنوب غربی قائمشهر قرار دارد. این پارک جنگلی با نام قدیمی پارک جنگلی بابلکنار نیز شناخته می‌شود.
سفر به جنگلی بی‌نظیر در تعطیلات آخر هفته | پارک بزچفت کجاست ؟
کد خبر : ۶۴۵۸۶

معرفی پارک جنگلی بزچفت؛ مشهور به پارک جنگلی بابلکنار: یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار دیدنی مازنداران که در شهر بابل واقع شده است پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت) می‌باشد. جنگل بابلکنار یکی از زیباترین جنگل‌های طبیعی استان مازندران و همچنین یکی از جا‌های بسیار دیدنی بابل می‌باشد که همواره در طول سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سرتاسر ایران بوده است.

در داخل جنگل درختان گوناگونی به چشم می‌خورد که می‌توان به شمشاد، راش، بلوط و نارون اشاره کرد و همین امر باعث می‌شود که زیبایی طبیعت بیشتر به چشم بیاید. این پارک جنگلی همواره از آب و هوای بکری برخوردار است به همین دلیل برای رفتن به پارک جنگلی بزچفت نیاز نیست به دنبال فصل یا ماه مناسب باشید.

این جاذبه تفریحی در بابل که به پارک جنگلی بزچفت شهرت دارد در جنوب شهرستان بابل قرار دارد و برای دسترسی به آدرس پارک جنگلی بزچفت کافی است پس از رسیدن به مرکز شهر بابل از طریق مسیر جاده گنج افروز با طی مسافت ۲۲ کیلومتر در مسیری آسفالت شده و مستقیم به این پارک جنگلی سرسبز برسید.

امکاناتات تفریحی پارک جنگی بزچفت
از امکانات تفریحی پارک جنگلی بزچفت میتوان به وسایل بازی برای کودکان در سرتاسر جنگل و چایخانه در انتهای این جنگل اشاره کرد. حدود ۳۰۰ متر اطراف چایخانه رودخانه‌ای وجود دارد که با پیاده روی در مسیر جریان این رودخانه می‌توان به یکی دیگر از جا‌های تاریخی بابل یعنی آرامگاه قدیمی و زیبا رسید که به آسانی قابل دسترسی می‌باشد.

میوه‌های وحشی از جمله تمشک و همچنین رودخانه و چشمه در انتهای این جنگل به چشم می‌خورد. در هنگام پیاده روی در مسیر جریان رودخانه با آبشار‌هایی که به صورت پلکانی وارد رودخانه می‌شوند مواجه خواهید شد که بسیار زیبا و مناسب برای عکاسی می‌باشند.

پارک جنگلی بزچفت در استان مازندران است، ۲۲ کیلومتری شرق بابل قرار دارد.

چگونه می‌توانیم به پارک جنگلی بزچفت برویم؟

می‌توانید با استفاده از دو جاده فیروزکوه و هراز به پارک جنگلی بزچفت بروید. در هردو مسیر باید خود را به جاده گنج افروز برسانید و از آنجا با حدود نیم ساعت رانندگی به پارک برسید.

پارک جنگلی بزچفت چه امکاناتی دارد؟

برخی از امکانات پارک جنگلی بزچفت شامل آلاچیق، سرویس بهداشتی، مسجد، پارک بازی کودکان، باربیکیو، زمین فوتبال، رستوران، قهوه‌خانه، آبخوری، چراغ‌های متعدد و پارکینگ می‌شود.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی بزچفت چه وقتی است؟

پارک جنگلی بزچفت در هر چهار فصل سال زیبا است. این پارک بهاری رویایی و تابستانی خنک و دلپذیری دارد. در پاییز و زمستان نیز می‌توانید از مناظر سحرانگیز آن لذت ببرید. درکل بهترین زمان سفر به این پارک ماه‌های اردیبهشت و آبان است. البته ماه‌های پر بارش زمان مناسبی برای بازدید از آن نیست.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
دلگرم
مجله زندگی
ارسال نظر